äckliga fästingar

i lördags upptäckte vi en fästing på ebba, hennes första. det var även den första fästingen jag stötte på. den såg så jävla äcklig ut där den hade borrat fast sig i nacken på henne. hade antagligen suttit där ett tag, för den var rätt stor (vad dumt att jag inte tog någon bild). så jag gick till apoteket och köpte en fästingpenna och fästinghalsband (i förebyggande syfte). sen gick jag hem och plockade bort den. men den verkade helt död, den rörde inte på sig öht, borde de inte göra det? jag slängde ner den i toalettstolen och inte ens då sprattlade den, den bara sjönk ner till botten och låg där tills jag spolade bort den.

usch för äckliga fästingar iaf. så går det när man låter ebba springa lös, iofs är det värt det för hon är så jävla lycklig då. hoppas bara att hon inte skulle ha otur och bli sjuk, med borrelia eller något annat. måste försöka hitta igen stället där den satt för att se om det ser infekterat ut, försäkra mig om att inga fästingdelar blev kvar.


äckliga djur. get the hell off my dawg.

Kommentarer
Postat av: betty

köp scalibor halsband på apoteket, förebyggande. jag hoppas jag aldrig stöter på en fästing usch usch!!!

2008-07-21 @ 18:58:40
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Hillbillybaby

Ojoj, du ska vara glad att hon bara har fått en i hela sitt liv!! på vår vovve har vi har plockat säkert 50 bara denna sommar, stora som vindruvor är dom ibland BLÄUAA!

2008-07-23 @ 19:44:22
Postat av: maley

Hittade 3st på P´s hund, skitäckliga är dom;O

2008-07-28 @ 15:58:57
URL: http://misstrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0