nostalgi


jag läste en blogg för en stund sedan, en tjej som var 15 bast och hade varit på trästocksfestivalen i helgen (jag sparade inte adressen, annars hade ni kunnat få den). any-ho, detta framkallade en hel del gamla minnen för min del, när jag var 16 år och besökte trästocksfestivalen. det var mitt första och sista seriösa festivalbesökande, dvs. ett besök där man tältar och lever allmänt festivalliv.

om jag inte missminner mig så började festivalen på en torsdag och den dagen ösregnade det och åskade och var bara jättekasst väder. jag, kia, sara, etc etc (jag minns inte alla som var med) satt i mitt och kias tält och söp oss fulla. jag shottade tequila och blev snorfull (för ovanlighetens skull haha) och sen gick vi iväg och såg lite band.

på natten, när vi kom tillbaka till tältet, upptäckte vi att vårt fina tält inte var vattentätt. således låg våra kånken och flöt runt i tältet. detta resulterade i genomblöta kläder som hade börjat lukta illa när de legat i en blöt ryggsäck. så jag åkte hem en dag tidigare, på fredag natt, efter att alla band spelat. fan, jag har bilder från den här tillställningen! jag ska försöka fotografera dem, kommer strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0