los angeles

tänk om man skulle flytta till usa. jag har haft en barnslig dröm om att en vacker dag bo i det förlovade landet och jag och niklas pratade om det i fredags och tänkte att ja, det är ju faktiskt ingen omöjlighet.. så varje ledig stund har jag suttit och kollat upp saker och det är ju inte det lättaste kan jag säga.. det är inte riktigt så enkelt att man kan hoppa på ett plan och sen söka jobb när man är på plats. nej nej, man måste ansöka om arbetstillstånd och det kan du ju inte göra bara sådär. då ska ett företag vilja anställa dig och du ska ha specialkunskaper så att de genomgår den jobbiga processen och betalar vad det kostar för att du ska få jobba. och då får du ändå bara stanna i usa så länge du jobbar där, vill du byta jobb så gäller inte det visumet längre och du är toast.

så det finns väl två alternativ i dagsläget, eller ja tre.
1. vara med i green card lotteriet och hoppas att man vinner, men det skulle typ bli under våren 2009 och sen tror jag att vi måste ha sån tur att båda vinner för att båda ska få åka. det är ju troligt. not.
 2. söka jobb som au-pair, då får man ju hänga där iaf. men det är kasst betalt och man vill ju ha råd att göra något när man är där.
3. plugga och det ja, det vore väl okej, men jag har ingen lust att dra på mig mer i studieskuld och sen samma anledning som tvåan, man vill ju ha pengar att röra sig med.

vad ska man göra? sticka till ett annat land som inte har så mkt dumma jävla regler?


hej los angeles, ta med mig hem, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0