phish food

phish food är numera min favorit av ben & jerrys smaker. det är chokladglass med smälta marshmallows och små chokladfiskar. mkt beroendeframkallande. chokladfiskarna är egentligen överflödiga men what the hell, det är choklad. ben & jerrys är dock inte världens nyttigaste glass, som vi alla vet. så jag har googlat runt lite och försökt hitta en nyttigare variant. hittade en yoghurtglass som ska testas, det är trist att jag har så liten frys bara, man får ju inte plats med ett skit typ. any-ho, recept dårå.

Till 2 personer behöver du:
2 dl naturell yoghurt
½ dl vispgrädde
1 vaniljstång
2 tsk Hermesetas strö eller 1 krm stevia
Smaksättning:
1/2 dl bär eller
20 g mörk choklad 70% eller
2 msk hackade nötter


Så här gör du

1.
Vispa grädden till fast skum. Dela vaniljstången och skrapa ur innehållet. Blanda ner i grädden. Rör ner sötningsmedel.
2.
Blanda ner yoghurten. Frys yoghurtglassen antingen i frysen eller i en glassmaskin. I frysen behöver den stå ca 2 1/2 timme. Rör om varje halvtimme. I glassmaskin tar det ca 20 minuter och glassen måste serveras genast.




hej gud, min högsta önskan är att ben & jerrys ska vara nyttigt så jag kan äta det varje dag.

Kommentarer
Postat av: Bex

Hör av dig när du gjort glassen så kommer jag och provsmakar!

2008-06-11 @ 10:42:51
Postat av: Johanna

Jag skulle lätt kunna äta hur mkt ben & jerry glass som helst..men man måste ju lägga band på sig ibland ;/

2008-06-12 @ 17:40:46
URL: http://johannalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0