torrschampo

jag är en självutnämnd expert vad gäller torrschampo, jag har testat de flesta som är hyfsat lättillgängliga på marknaden. detta för att jag är så sjukt leds på att tvätta håret. fan vad jag hatar att tvätta håret. för det är alltid platt och trist när det är nytvättat. dessutom blir det platt och trist efter bara en dag så då måste jag tvätta det igen. jag antar att jag gör något fel, men jag har inte riktigt orkat ta tag i det och göra något åt det, istället har jag testat torrschampo.


den första jag testade, det var nu några år sedan tror jag, var lee stafford. deras produkter är snygga och passar såklart in i varje tjejs badrumsskåp. jag tycker deras torrschampo är skitbra, skiten gör vad den ska och håller mitt hår snyggt. men det luktar så jävla starkt. i början tyckte jag lukten var okej, men nu vill jag nästan kräkas när jag känner lukten. big no no alltså. den går fetbort. den får typ 2/5 och det är bara tack vare lukten, annars hade den åtminstone varit en fyra.

sen testade jag label m. yihoo tänkte jag, den här stinker inte. men den gör inte så mkt annat heller. plus att den tog slut direkt. eller vahfan, någon effekt hade den nog, men det var inte mkt att hänga i granen. den får typ 1/5 och ettan är bara för att den luktar rätt neutralt.

därefter kom kisby, klassikern. den är tamigfan fantastisk i alla avseenden förutom att den är i pulverform (de andra är i sprayform) och man är helt mjölig efter en svängom med den. dessutom pulvrar den av sig i mina ögonbryn (jävla lugg) även om jag varit noga med att skaka bort överflödet. men nog fan ser håret rent och fräscht ut med gott om volym, jo tack. jag upplever dock att kisby tillsammans med plattången skapar intriger, de grillar mitt hår. well, den får typ 3/5. har hört att den ska finnas i sprayform också, men det har jag inte hittat.

sent omsider köpte jag toni & guys variant. lite patriotisk måste jag ju vara eftersom jag jobbat där i flera år (även om det var ett tag sedan). den luktar gott, jag gillar lukten, men det händer inte mkt där heller. när man precis sprayat på kanske det ser lite fräschare ut men efter fem minuter är det lika deppigt igen. jävligt trist. den får 2/5.

så, raka av sig skiten kanske?

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag är också jävligt less på att tvätta detta hår, men det verkar som att ingen av produkterna funkar..

hmm.. jo ni kommer upp snart? fan vad nice att ses :)

puss.

2008-06-24 @ 19:57:43
Postat av: Patrik

Men Emma, jag vill ju läsa om dina inre processer och tankar, inte schampo, jag har ju inte ens hår!!

2008-06-25 @ 02:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0