Rolling Stones..

.. är ett av mina absoluta favoritband vars musik jag aldrig tröttnar på. Vad jag än är på för humör så funkar alltid stones. Vad jag har svårt för är när deras logga hamnar på alla möjliga kläder och väskor och blabla och att folk sen använder dessa utan att ha en aning om var tungan kommer ifrån och vilket band den är förknippad med. Jag är väl old fashion och tycker att man ska kunna bära band t-shirts och sånt för att man vill visa vad man lyssnar på, men när logos blir sell-outs försvinner hela idén med det. Ifall jag har på mig någon av mina Stones t-shirts är det inte längre självklart att jag faktiskt är ett fan, utan jag kan lika gärna gått förbi H&M och sett en snygg röd tunga och tänkt att det är sexigt eller whatever och köpt skiten. Är jag den enda som vill ha bandlogos ifred?

image4

Kommentarer
Postat av: britta

jag hatar sånt! läste elin klings blogg om hennes kiss-tröja (har för mig att det var kiss) och då hon fått en kommentar av någon kille om vilken hennes favvo-låt var, hon svarade nåt i stilen med att hon har tröjan bara för att den är snygg... åh åh jag mår illa av såna idioter.

2008-05-17 @ 17:40:52
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Emilie

Fast företag som H&M säljer väl inte kläder med bandloggor på om inte banden godkänt det? Det innebär ju att idiotin börjar hos banden själva. Sen att jag själv inte skulle sätta på mig en tröja med en logga för ett band jag inte lyssnar på är en annan sak, men om någon annan gör det så är det de själva som får skämmas när någon frågar efter deras favoritlåt med just det bandet :)

2008-05-17 @ 18:52:33
Postat av: emma vit

jag skulle tycka att det var pinsamt att ha på mig en tröja med ett band jag aldrig hört

2008-05-17 @ 18:58:46
URL: http://emmavit.blogg.se
Postat av: Emilie

Precis det jag säger :)

2008-05-17 @ 20:04:20
Postat av: emma vit

great minds think alike som vi säger i norrland :P

2008-05-17 @ 20:54:24
URL: http://emmavit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0