dekadens

gårdagens karatefylla hos daniel har fått mig att fundera lite. men first things first, jag var på inflyttningsfest hos min gode vän daniel i strängnäs igår. fick skjuts med micke och markus, två glada musketörer som var nyktra. i bilresan pratade jag och micke om sjöslaget, en kryssning för studenter och jag sa att jag inte kan dricka sprit, jag blir alltid knökfull av sprit. bra, då var det klargjort. väl hos daniel drack jag min flaska rödvin och mådde ganska bra, jag var lagom full och vinglig. sen när den tog slut drack jag vatten, som en ansvarsfull drickare. då frågade daniel om jag ville ha jägermeister och jag sa tydligen ja. mitt sista minne från igår är att jag ritade en kalle anka som jag hängde upp på hans kyl och drack min jäger. sen vaknade jag i morse i min soffa och halvt avklädd och har ingen aning om hur jag tagit mig hem. så, mina funderingar är följande.

1. varför sover jag alltid i soffan när jag är dyngrak? kan jag inte ta mig till sängen som står två meter bort? min soffa är skitliten ju! tvåsitsig, man får ju inte plats i den för fem öre. men efter varje karatefylla så finner jag mig själv i den på morgonkvisten. jävligt skevt.
2. varför dricker jag sprit?! jag kan inte dricka sprit, jag ska inte dricka sprit och sprit är inte bra. note to self; drick inte sprit.

efter lite smsande så framgick det att jag åkt hem med markus och micke och sovit hela bilresan. de hade sen följt mig upp till lägenheten och jag var enligt uppgift "trött och lite vinglig". det är roligt för min lägenhet har sett ut som ett slagfält efter tre dagars festande. jag har dock städat upp lite idag.

jag har lärt mig nya ord i helgen också. batmanfylla är när man är cp full och somnar i ett trapphus, eller ja, somnandet är väl inte nödvändigt, men bara cp-fylla. att man sen rättfärdigar det beteendet med "även genier som einstein tog en power-nap!" är fantastiskt. det klurigaste smset från helgens bravader är skrivet av mig natten till lördag klockan 03.03 "vi tyckte att det var tråkigt men a andra sidan så är du en köttätare. knäpp att jag är äldre, ni då :)" och ingen har någon aning om vad det betyder, allra minst jag.

för övrigt så har jag bokat flygbiljetter i fredags, så 10-13 oktober är jag i amsterdam! yay!

nu ska jag ner till fröken brun och hjälpa henne med vardagsrumsbordet.

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0